Translate

tirsdag den 15. september 2015

Weekly update #1

Hej alle sammen,

Nu er endnu en uge gået, og den har været rigtig god. Der er sket så mange ting, som jeg gerne vil dele med jer.
   Alle hverdage var min alarm sat til kl. 6:00, og jeg har startet alle mine dage ud med en dejlig frisk løbetur sammen med mit Cross Country team. Det er så sjovt, og jeg er rigtig glad for mit team. Vores sammenhold er så godt. Desværre har jeg fundet ud af, at jeg er allergisk til myg. Som I kan se på billedet, er mine myggestik rigtig voldsomme, de klør som bare pokker, og de vil ikke gå væk. Begge mine ben var fuldstændig dækket af røde opsvulmede myggestik, og det ser forfærdeligt ud.


Nu har jeg fået en myggespray som gerne skulle holde dem væk, og så jeg håber bare på det bedste.

   Onsdag mødte jeg den anden udvekslingsstudent som går på skolen. Der var et møde for alle skolens nye elever, og jeg ved ikke hvordan han vidste, at jeg var den anden udvekslingsstudent, men han kom over og præsenterede sig selv. Det var sjovt at møde ham, og vi delte vores tanker omkring vores ophold. 
   Torsdag var jeg med min familie på "Whataburger", som er amerikanernes yndlings fast food restaurant. Alle de forskellige mennesker, jeg har snakket med indtil videre, har sagt, at jeg skal på "Whataburger". Så det var vi, og jeg må give dem ret - det var rigtig godt!



Alle ugens dage har været rigtig gode, men weekenden var helt klart højdepunktet! Fredag var jeg til et Cross Country meet/stævne (der er meet hver fredag), og det var  sjovt. Det var en af de sjoveste dage i hele mit liv! Vi skulle tidligt med bussen, og alle var super-trætte. Det regnede, lynede og tordnede voldsommere end jeg før har oplevet, og alle forventede, at løbet ville blive aflyst. Vi havde omkring en times kørsel hen til stranden hvor vi skulle løbe, og alle sad og blev mere og mere sure. Vi ville alle gerne tilbage til skolen. Men på trods af det dårlige vejr, fortsatte vi. 
   Da vi ankom, var hele stranden oversvømmet, og på trods af alle odds endte vi med at løbe. Lige inden vi skulle løbe, blev regnen dobbelt så kraftig, og det var svært at se hvad der foregik fem meter fra hvor man stod. Da startskuddet lød, væltede alle rundt i det våde sand, og alle kæmpede sig fremad. I kan slet ikke forstille jer hvor morsomt det var. Undervejs blev vi nødt til at krydse dybe floder (ja, floder), og jeg var fuldstændig gennemblødt, da jeg kom i mål. Alle grinede og havde det sjovt i regnen. 
   Jeg var hurtigt i mål, og mine venner Taylor og Andrea kom ikke lang tid efter mig, så vi besluttede os for at tage en dukkert i havet! Vi skulle alligevel sidde plask våde i bussen, så vi blev enige om, at vi lige så godt kunne få det bedste ud at det. Og det skal jeg love for, at vi fik! Vi pjattede, sprøjtede og grinede som var vi små børn. På vej tilbage til bussen hoppede vi i alle de store vandpytter omkring os. 

Taylor, Andrea & jeg før vores meet



Taylor & jeg efter vores tur i havet
På vej tilbage til skolen, stoppede vi ind forbi "Whataburger" og spiste frokost. I bussen jammede vi til country musik, hvilket er et hit i Texas. Det var et super godt første meet! Vi kom tilbage til skolen, jeg tog et dejligt varmt bad, og var klar til 7. time, som er Art. Super nem og sjov dag, som jeg håber, at jeg vil huske så længe jeg lever!

   Som om jeg ikke havde oplevet nok den dag, skulle vi hurtigt videre til det næste. Vi skulle nemlig til to bryllupper den næste dag, så efter skole kørte min familie, Alex og jeg mod Vest. Vi var fremme ved midnat, og jeg var så træt (jeg havde været vågen i 19 timer, så det er ikke så mærkeligt). 
   Lørdag fik jeg oplevet et vaske ægte Texas country bryllup med cowboys, og et vaske ægte mexicansk bryllup med masse dans og ømme fødder. Først tog vi til brylluppet ude på landet, og bagefter kørte vi til det mexicanske. Hvis jeg har erfaret en ting denne weekend, så er det, at mexicanerne kan feste og danse hele natten lang. Vi var hjemme omkring kl. 2:30, men festen var endnu ikke slut. Vi blev oppe og snakkede og så film indtil jeg til sidst var for træt til at holde styr på klokken. 








Søndag morgen startede forfærdeligt tidligt, for vi skulle ud og spille softball. Jeg havde ikke andre sko end sandaler, så jeg kunne desværre ikke spille. Jeg kørte på tre timers søvn, så det gjorde mig ikke så meget. Det var sjovt at se, hvordan alle gik op i spillet. Da spillet var slut, kørte vi tilbage til Houston, og vi var hjemme ved 22-tiden. Jeg sov helt indtil næste morgen, da min alarm vækkede mig kl. 6. Jeg var så træt og sur, at jeg var tæt på at skylle min mobil ud i toilettet og hoppe tilbage i min seng. Jeg endte dog med at tage til løbetræning, hvilket vidst nok var et bedre alternativ. 

En ny uge er nu i gang, og jeg kan slet ikke vente med at se, hvad den byder på!

2 kommentarer:

  1. Spændende at høre om dine oplevelser ;-)
    Vi har talt lidt om dit skole skema, og om du har de samme fag hver dag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har de samme fag hver eneste dag (-:

      Slet