Translate

søndag den 27. december 2015

A very Texan Christmas

Hejsa alle sammen,

Jeg håber, I har nydt julen! Jeg har i hvert fald haft en rigtig god og spændende jul, hvor jeg har kunne sige: "det er aller første gang, jeg har prøvet dét" et par gange.
     Jeg skal nok uddybe: 1) Du tænker måske: Hvad er 'A Texan Christmas?' og er det anderledes end 'An American Christmas?' Svaret et ja! Min jul i Texas har nemlig ikke kun været med amerikanske traditioner - den har også været mexicansk på rigtig mange punkter. Det har været sindssygt spændende at se, hvordan mexicanerne fejrer højtiden. Man ser og hører jo altid så meget om amerikanernes traditioner, og jeg lærte noget helt nyt, da vi juledag (den 25.) mødte op til 'a Mexican Christmas party'. De leger også pakkeleg, dog med meget bedre og større gaver end os. Mexicanerne har altid meget store familier, og de elsker, når hele familien er samlet, så gaverne fylder altid meget mere end juletræet. Maden er selvfølgelig også anderledes. De har ikke som sådan nogle specifikke retter, de kun spiser til jul, ligesom vi normalt kun får andesteg til jul. De har nogle specielle retter, de spiser til hver højtid. De spiser en speciel suppe, som de elsker. Jeg må ærligt indrømme, at jeg altid undgår den. De spiser også tamales, som jeg til gengæld godt kan lide.
     2) Jeg har for første gang være i Downtown Houston. Den 24. besluttede vi os for at tage ned downtown og støve lidt rundt. Det var helt fantastisk at være omgivet af alle højhusene og alle de mange mennesker. Det var dog lidt tomt, fordi mange var hjemme og forberede sig til jul. Men ikke os - vi skulle ud og opleve noget! Der var en skøjtebane, men vi skøjtede ikke selv. Familie har aldrig stået på skøjter før pga varmen. Det er ikke rigtig noget man gør i Texas varme. Isen var også helt smeltet, så når folk faldt, blev de helt våde. Det var helt fantastisk at være downtown, og jeg bliver så spændt, hver gang jeg ser Houstons skyline. Byen føles som hjem, selvom jeg kun har været der et par timer, og jeg kun har udforsket en meget lille del.
     3) Jeg har været til min første lysfestival. Du er sikkert lidt forvirret - det var jeg selv i starten for at være helt ærlig. Efter den mexicanske julefest den 25. tog vi videre til festivalen. Det var helt fantastisk. Der var julelys overalt i alle mulige farver og figure.
     4) Jeg har holdt min første jul uden min familie. Jeg snakkede med min fars side af familien på FaceTime juleaften, da de var midt i deres julemiddag. Det var rigtig dejligt at se alle samlet omkring en omgang god mad, og det så ud til, at de havde det rigtig godt, hvilket glædede mig. Det er nogle gange lidt underligt, at alle mine nærmestes liv bare fortsætter uden mig. Men sådan er det jo, og jeg har det så sjovt herovre, og jeg nyder det så meget!
     Alt i alt har jeg haft en rigtig god jul, og det har helt klart været en oplevelse, jeg vil kigge tilbage på med et stort smil på læben!



 Downtown Houston, 12/24

 tv: Alex & jeg afprøver Snapchats nye julefilter, 12/24
th: et billede af familien til den mexicanske julefest, 12/25







  Festival of Lights, 12/25





1 kommentar:

  1. Hej Julie
    Tak og i lige måde, vi håber også at du nyder den texanske jul, som ser ud til at være en ny spændende oplevelse.
    Vi glæder os til at høre om jeres nytårsaften.
    Hils Sorola familien 👍

    SvarSlet