Translate

torsdag den 3. december 2015

Thanksgiving

Hejsa alle sammen,

Så har vi endelig ramt december, og det betyder ikke kun, at jeg snart oplever "an american christmas," men også at thanksgiving er ovre. Min første - og forhåbentlig ikke eneste - thanksgiving. Vi havde fri fra skole i ni dage, så den sidste fredag var der rigtig god stemning på skolen. Da vi fik fri lød der høje og energifyldte jubel på gangene. Rigtig high school agtigt.
   Onsdag kørte vi, inkl. Alex, til Vesttexas for at fejre thanksgiving dag (torsdag) sammen med Beckys familie. Hvis jeg kun måtte beskrive thanksgiving med tre ord er det: a) mad, b) football, c) mere mad. Det er thanksgiving dag i en nøddeskal. Det var en rigtig god dag, med rigtig god mad, men der er ærlig talt ikke så meget mere at fortælle. Maden var helt klart højdepunktet! Jeg fik smagt alverdens pies, og alt muligt andet som jeg ikke kan huske hvad hedder :-)
   Fredag kørte vi hen til Jesses familie. Vi ankom om morgenen, så vi mødtes med hans familie til morgenmad. Fredag var det også Black Friday, så vi tog hen til det bedste mall og støvede lidt rundt (jeg fik også købt lidt ting).
   Hvis jeg har erfaret én ting om mexicanere, er det, at de elsker at blive oppe hele natten lang. Så det gjorde vi. Hver aften spillede vi indtil kl. 3 eller senere. Lørdag spillede vi Monolopy fra kl. 16:30 - 3:30. Vi spillede også mexicansk bingo, som I kan se på nogle af billederne. Hele spillet foregår på spansk, og det er med billeder i stedet for tal. Jeg vandt tre gange, så jeg skulle "styre spillet" tre gange. Det kræver egentligt bare at læse kortene højt (på spansk), hvilket i mit tilfælde ikke kun var "bare lige". Men den bedste måde at lære nye ting er bare at kaste sig ud i det, hvilket er hele konceptet ved hele det her udvekslings-halløj, så det gjorde jeg bare. Vi fik grint lidt af min dårlige udtalelser, og det var super morsomt!
   Så de dage var dagslyset min værste fjende. Just kidding, efter jeg havde gnubbet søvnen ud af mine øjne, og havde været lidt småsur over mine kun 5-timers søvn, var jeg klar på en ny dag.
   Alt i alt var det en rigtig god oplevelse - og jeg er klar på mange flere!






 De nederste billeder er udsigten fra Jesses fars hus. Han bor ude i ingenting. Det er rigtig hyggeligt, og han har rigtig mange dyr som bare går rundt. I Vesttexas bidder kulden, ligesom den gør i DK. Jeg nød det kølige vintervejr og den velkendte følelse af hjem som hørte med til den kolde vind. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar